Kristin Moen får ny rolle i Schibsted Den tidligere lederen av Mediebyråforeningen blir CSO for Advertising & Recommerce i Schibsted Marketplaces.
Camilla Gåre er ansatt som daglig leder i Mediebyråforeningen – Jeg gleder meg til å drive det gode arbeidet videre, sier Gåre.
Reklamemarkedet fortsetter å stupe – 160 millioner borte på noen måneder Bare i april forsvant det 90 millioner kroner.
Kristin Brimi gir seg i Mediebyråforeningen – blir salgsdirektør – Plutselig dukker det opp en mulighet man ikke kan takke nei til.
Tydelig oppbremsing i reklamemarkedet: Ned 86 millioner kroner fra i fjor Årets første to måneder har en nedgang i markedet på 5,4 prosent sammenlignet med 2022, viser Mediebarometeret.
Reklamemarkedet gikk i null etter brutal slutt på året Kraftig nedgang i reklameomsetningen, både i november og desember, spiste opp den optimistiske inngangen på året, og resulterte i at omsetningen via mediebyråene endte knappe 33 millioner over 2021.
Vekst i reklamemarkedet: – Oktober slår ut som en sterk reklamemåned Reklamemarkedet vokser med 3,5 prosent når det gjenstår to måneder av reklameåret, noe som betyr en vekst i omsetning via mediebyråene på nærmere 280 millioner, sammenlignet med 2021.
Utendørs er den store vinneren i reklamemarkedet for 2022 – Vi ser at våre kunder har lang planleggingshorisont og allerede viser stor interesse for å få plassert sine kampanjer i 2023.
Veksten avtar i reklamemarkedet – Sosiale medier stuper i mai Veksten kommer nå primært fra utendørsreklame. Sosiale medier stuper og veksten i podkast lar vente på seg.
– Reklamemarkedet er tilbake på 2019-nivå Mediebarometeret viser at reklamemarkedet fortsetter i positiv retning.
Mediebyråforeningen vil gi nyansatte i byrå en kick start: – Det startet som en fiks ide – En unik mulighet, sier Bauer Media.
Reklamemarkedet mot friskmelding: Øker med åtte prosent Årets første kvartal av Mediebarometeret er klart og viser et reklamemarked «i rute», skriver Mediebyråforeningen i en pressemelding.
Sterk inngang på reklameåret: – Vi må helt tilbake til 2018 for å finne tilsvarende nivå Sosiale medier fortsetter å vokse. Men man er usikker på hvordan krigen i Ukraina vil påvirke reklamemarkedet.
Rekordmange påmeldinger til Young Lions Media 2022 – Å vinne Young Lions er en fantastisk døråpner for unge som vil vise seg fram i bransjen.
Ny undersøkelse: Stadig færre vil jobbe i byrå Annonsørene blir stadig mer attraktive for bransjefolk. Byråene desto mindre interessante.